Mobileye 630 Funkciók és Riasztások

A mobileye ütközés elkerülő rendszer számos veszélyes szituációt megkülönböztet, hang és vizuális figyelmeztetésekkel segít a sofőrnek a megelőzni vagy csökkentteni az ütközés mértékét.

Figyelem: A mobileye rendszer nem avatkozik bele a vezetésbe, csak figyelmeztet.

 

FCW és UFCW mi az? Forward Collision Warning, Urban FCW

A ráfutásos ütközést az esetek 80%-ban el lehetne kerülni egy ütközés elkerülő rendszerrel (NTSB)

A Mobileye rendszer autópályán és városi környezetben is működik.

UFCW

A Mobileye rendszer egy várható ütközésre hívja fel a figyelmet alacsony sebességnél.

A riasztás a koccanásos ütközést segítit elkerülni ami a városi forgalomban a leggyakoribb.

 

 

Hogyan működik?

Az FCW riasztás a Time To Collision (TTC) számításon alapszik, mennyi időnk van az ütközésig az előttünk haladó járművel, figyelembe véve a távolságot és a relatív menetsebességet

A Mobileye 2,7 másodperccel az ütközés előtt jelzi, hogy autó vagy motor van előttünk, így elegendő időnk áll reagálni, legtöbb esetben elkerülni az ütközést.

UFCW, hasonlóan a FCW-hez az előttünk haladó jármű és a mi sebességünk alapján kalkulált időn alapszik. A rendszer 2,7 másodperccel az ütközés előtt jelzi, hogy autó van előttünk, így elegendő időnk áll reagálni.

Az FCW és az UFCW kritikus riasztás, nem lehet kikapcsolni vagy némítani.

FCW 30-200 kmh között működik

UFCW 0-30 kmh között működik

PCW mi az? Pedestrian Collision Warning

Gyalogos és kerékpáros a leginkább sebezhető az úton, különösen a városban a hol buszok kamionok manővereznek szűk helyen.

A Mobileye rendszer vizuális és hang riasztást ad mielőtt gyalogossal vagy kerékpárossal ütköznénk, elegendő időt hagyva a cselekvéshez.

Hogyan működik?

A Mobileye rendszer a gyalogosokkal való ütközés várható idejét kiszámítja, amikor a TTC 2 másodperc alá csökken, azonnal egy PCW riasztást ad.

Zöld gyalogos ikon, TTC nem kritikus

Piros Gyalogos ikon, TTC kritikus

Az PCW kritikus riasztás, nem lehet kikapcsolni vagy némítani.

PCW csak nappal, jó fényviszonyoknál működik, 7-50kmh között.

A veszély zóna az autónk előtt 30 méter és mindkét oldalra 1,8 méter széles sávban értendő.

LDW mi az? Lane Departure Warning

A balesetek nagy hányadáért, és a súlyos esetekért leginkább az úttest elhagyása a felelős, ami egy nem szándékos sávelhagyással indul.

A Mobileye rendszer vizuális és hang jelzést ad ha véletlenül eltérünk jelzés nélkül a sávtól amin haladunk.

 

Hogyan működik?

A kijelzőn sárga csík jelenik meg ha az LDW nem elérhető.

Fehér csík jelenik meg a kijelzőn ha elérhető.

 

Az LDW riasztást ki lehet kapcsolni, az érzékenységet kell 0-ra állítani.

65 kmh felett működik, de állítható 35/45/55 vagy 75 kmh-ra.

Az LDW nem elérhető ha a sáv jelzés kopott vagy nincs felfestve.

HMW mi az?

Nagyon sok sofőr alábecsüli azt a távolságot, ami a biztonságos megálláshoz szükséges.

A Mobileye rendszer riasztja a sofőrt, hogy megfelelő követési távolságot tartson az előtte haladó járművel szemben, vizuális, illetve hangjelzéssel jelzi ha a távolság már nem biztonságos.

Hogyan működik?

A HMW a távolságot mutatja (másodpercben) az aktuálisan előttünk haladó járműhöz képest,  riasztást ad ki ha a távolság kisebb mint az előre beállított érték.

Autó ikon látható a kijelzőn amint előttünk jármű észlelhető.

Figyelem: Headway nem azonos a TTC-vel

A rendszer zöld autó ikont jelenít meg a kijelzőn amíg a távolság az előre definiált, biztonságos zónában van.

A távolság kisebb, mint az előre beállított biztonságos érték, veszély zónába kerültünk piros autó ikon jelenik meg a kijelzőn.

A HMW riasztás kikapcsolható, ( 0,1 mp értékre állítással) némítható vagy állítható.

30 kmh felett működik.

A HMW másodpercben mutatja a távolságot.

SLI mi az? Speed Limit Indication

A halálos balesetek 55%-a sebességhatár túllépésének volt köszönhető. A sebességkorlátozó táblák figyelmen kívül hagyása, a körülményekhez képest nagy sebesség választása. (NHTSA)

A Mobileye rendszer felismeri a sebességkorlátozó táblákat, beleértve a digitális jelzéseket, a kiegészítő jelzéseket is. A kijelzőn megjeleníti a táblát, és figyelmeztet ha túllépjük a korlátozást.

 

Hogyan működik?

Ha a rendszer sebességkorlátozó vagy egyéb táblát észlel, a kijelzőn nagy ikonként jelenik meg 1 másodpercig, majd a legutolsó tábla mintegy figyelmeztetésként kint marad a kijelző szélén.

Az utolsó sebességkorlátozó jel a bal oldalon jelenik meg, az egyéb táblák a jobb oldalon.

Amennyiben a járművünk a sebesség korlátozást meghaladja a tábla villogni kezd a kijelzőn.

Az SLI minden sebesség, és minden napszakban elérhető.

Az SLI a közlekedési tábla láthatóságától függ, (rossz idő, sűrű havazás, köd, heves esőzés közepette nem működik)

A riasztás időzítése állítható.

IHC mi az? Intelligent High Beam Control

A legtöbb sofőrnek problémát jelent meghatározni a távolságot, hogy elkerülje a szembe jövő forgalom zavarását, mikor kapcsolja ki a reflektort.

Az intelligens fényszóró vezérlés automatikusan bekapcsolja a reflektort sötétben, ha nem érzékel a közelben más járművet.

Hogyan működik?

Az IHC automatikusan aktiválódik ha:

a sebességünk nagyobb, mint 35kmh (állítható a telepítéskor)

éjszaka sötét úton, ha nem érzékel a közelben más járművet.

Az IHZ automatikusan kikapcsol, ha:

            más jármű hátsó lámpáját érzékeli 400m belül

            felénk haladó járművet érzékel 800m belül

            ha jól kivilágított területre érünk

 

Az IHC képességet a rendszer telepítésekor kell hozzáadjuk.

Az IHC-t a sofőr az EyeWatch kijelzőn tudja beállítani.

R-HMW mi az? Repeatable-HMW

Az R-HMW egy kiegészítése a HMW-nek.

Amikor a HMW aktív, az R-HMW megismétli a riasztást ha a távolság folyamatosan az előre beállított biztonságos zónán belül van.

Hogyan Működik?

Például, ha a HMW 0,8 mp van beállítva, és a R-HMW 0,6-ra:

            a rendszer egy riasztást ad ki 0,8 mp esetén

            a rendszer folyamatos ismételt riasztást 0,6 mp-kor

            a kettő között (0,8-0,6) nincs riasztás

 

Az R-HMW állítható 1-5 másodperc között.

Az R-HMW riasztás értéke állítható a HMW (nem lehet nagyobb mint a HMW riasztás)

 

BR mi az? Blinker Reminder

A Mobileye rendszer riasztást ad ki ha az index jel nem szűnik meg megadott idő után.

Index jel villog a kijelzőn amíg nem kapcsoljuk ki, illetve hang riasztást is ad.

 

Hogyan működik?

Az index emlékeztető aktiválódik ha az irányjelző 0,5 percnél tovább jelez, 9kmh nagyobb sebesség mellett.

 

Az index emlékeztető kikapcsolható, némítható, állítható 0,5-5 perc között.

Működése 9kmh felett

Nem minden autóban elérhető.

 

Szállítmányozó cégként kiemelten fontos, hogy mindig pontos és friss adatokkal rendelkezzünk az épp úton lévő teherautóinkról és ha kell kapcsolatba is léphessünk velük. A NavCenter használata ezt nap mint nap lehetővé teszi, így fontos segítője lett a munkánknak. A...

J&S Speed Kft.

A TopMap ZRt.-nél kiemelten nagy futásteljesítményű céges autóink vannak. Mivel a kollégák digitális térképek helyszíni felmérésével foglalkoznak, így állandóan úton vannak. Nem ritka az éves 100.000 km-es menetteljesítmény sem. Ráadásul az autókat munkaidőn kívül saját használatra is igénybe vehetik...

TopMap ZRt.

A Vakond Kft. munkagépei havonta sok ezer liter gázolajat fogyasztanak, ami a mai üzemanyagárak mellett önmagában tetemes költség cégünknek. A visszaélélések megakadályozására tökéletesen bevált a NavCenter, hiszen használatával ponosan tudjuk követni, hogy mennyi üzemagyag van egy-egy munkagépünk tankjában. Fontos...

Vakond Kft.
Elolvasom

1117 Budapest, Szerémi út 7/B 103
Telefon: +36 1 801 2834 // Fax: +36 1 801 2832 // Mobil: +36 20 458 9968, +36 20 458 9969 // E-mail: info@navcenter.hu 

Ügyfélszolgálati nyitva tartás: Hétfő - Péntek: 9:00 - 17:00 // Szombat - Vasárnap: Zárva